Cerita MEREM MELEK


Yu Mur yang pagi itu sedang menjemur pakaian njondel karena tetiba dari belakang, bahunya ditepuk dengan keras oleh Cemplon.
"Gusti, ngopo to kamu ki Plon kok gawe kaget, nganti jantungku koyo arep copot" ucap yu Mur setengah mbentak Cemplon.
"Ngerti ra yu Muuuur.. si Mlati kae layangane tatas" jawab Cemplon sambil tergopoh.
"Halah, lagene mung layangan tatas we gawe geger. si Mlati yo aneh-aneh aja, wis dadi mbok isih dolanan layangan. duh gustiii, jaman opoo iki"
Mendengar jawaban yu Mur, Cemplon nepok jidat.
"Woalah yu Muur, wong ki nak goceane mung gawean ngomah yo nggak gaul, koyo aku ki lho yu, yo kadang nyekel HP barang. dadi ngerti berita opo sing lagi viral"
"Lhayo oleh pegang HP tapi yo sing utama kudu diberei, tu pas kapan, anakmu sampai nangis kamu diamkan wae, kamu malah kesenengen dolanan HP. Janjane sing bocah ki kamu apa anakmu. Jaman saiki nggak gede, nggak cilik sama saja podo seneng dolanan" ucap yu Mur sambil geleng-geleng.
"Yo itu karna lagi nanggung yu, pas mbaca brita apik. Nak nggak tak teruskan baca aku dadi penasaran. Tapi kae terus tak tulungi kok yu anakku.. khilaf yu aku" ucap Cemplon sambil pringas pringis
"Khiilaf kok dibolan baleni"
timpal yu Mur.
"Iyo laah iyooo... ki lo yu tak kandani, layangan tatas itu artinya rumah tanggane wis the end alias bubar. sik Mlati sama Kuncung ki sekarang wis cerai alias pegat yu" kata Cemplon
"Cerai piye? ojo sembrono lo kamu kalo ngomong. hal ini bukan untuk bercanda. Tur nak ngomong hati-hati ojo gawe fitnah, nak sembrono tak geblek entong kamu plon" yu Mur serius mengancam Cemplon.
"Walah yu, aku ki tenanan yoo re ngomong. britaku valid iso dipertanggung jawabkan. Aku krungu Mlati nangis sesenggukan curhat ninggone yu Marni, aku ora nguping lho yu, ancen jenise suarane Mlati ki keras dadi aku ra sengojo krungu, lha krungu ono suara kenceng kan aku trus berhenti sebentar to yu, biar jelas gitu lo yu informasi yang kuterima ki. Daripada aku salah info ndak malah beritaku dadi ora terpercaya to yu"
Yu Mur mendengarkan penjelasan Cemplon sampai ndomblong.
"Lha kamu dengar Mlati bilang apa sama yu Marni, sampai kamu yakin nak Mlati ki wis the end sama Kuncung?"
"Marni ngomong ngene lho yu,
Yu Marni, aku saiki wis resmi jadi janda yu. Kemarin surat perceraian dari pengadilan agama sudah ku terima, Mlati nangis sesenggukan. lha krungu kabar dari Mlati, yu Marni mak jenggirat kaget. Kok iso ki piyeeee, woalah Mlatiii lelakonmu, sabar yo Tii. Yu Mur melo nangis krungu kabar seko Mlati. habis aku dengar gitu trus aku kesini langsung yu Mur ngabari sampean. Tapi yang kukabari mung sampean lho yu, enggak ada yang lain, soale sampean ki orangnya bijaksana dan tidak ember"
"lhayo jelas aku bukan ember, genah uwong utuh ngono kok" Timpal Yu Mur seketika.
"Walah yuu, gaul sitik to, dadine nak aku ngomong ki sampean iso nyambung. Nganti capek aku njelaske tiap perkataanku." ucap Cemplon sambil mrengut.
*
*
*
" Yu Mur, tak lihat rumah tanggane sampean ki kok iso ayem tentrem itu gimana to yu" ucap Cemplon serius.
"Lha po iyo plon?" jawab yu Mur
"Iyo je yu, aku ki seneng lihat re bebrayan yu Mur lan kang Surip, delokkane nresepke ati, anak-anak sampean yo podo nggenah, aku kok nggak pernah lihat sampean sama kang Surip padudon, aku pingin tenan yu bisa hidup berumah tangga sing harmonis kaya sampean sama kang Surip. Aku karo bojoki ki jaan rame wae. Bojoku kae sing bikin rame, tiap pagi aku jempalikan dewe, ora ngewangi blas, uwis ngono aku kon dandan ora klombroh koyo si Minten kae. Loroo atiku ki yu nak dibanding-bandingke. saking mangkelku gantaian to aku bilang, mbok kowe ki koyo kang Surip kae lho kang, pendak ndino ngewang-ewangi yu Mur rasah dikon. Kowe ki kang ngewangi aku mung nak lagi aku nesu-nesu. Kuwi lagi sak masalah yu, padahal uwakeh masalahe yu. nak gawean omah ra rampung aku disalahke, nak anak nangis, aku disalahke, klo belum ada maeman aku disalahke, saking sebele aku nyanyi keras yu, 🎼🎼Mengapa harus aku yang mengalaaaaaah, tak pernahkah kau berfikir sedikit tentang diriku🎼🎼 piye yu, aku ki nak mung saking apikke yu, ra tak tuntut cerai bojoku kae, padahal blas nggak ada apikke"
"Lha sing nukokke hape apik banget kuwi sopo Plon?" tanya yu Mur
"Lha yo bojoku to yu Mur, mosok pak presiden"
"lha nak sing nukokke motor anyar kae sopo Plon?" tanya yu Mur lagi
"Lha yo bojoku to yu, sopo meneh?"
"Sing ndandan-ndandani omahmu kae sopo?" lagi-lagi yu Mur tanya
"Bojoku yo yu.. lha kenapa sih yu?, kepo banget takon-takon terus" jawab Cemplon sambil mbesengut.
"Mrene lungguh sik, anakmu wis mangkat sekolah kabeh to?" ucap yu Mur sambil memberi kode sama Cemplon untuk duduk di teras
"Cah tiga tadi sudah berangkat sekolah semua yu, mung lupa belum tak kasih sangu, biar yu, ben belajar prihatin, hehehe.. eh yu aku tanya serius beneran ini, opo yu resepe berumah tangga ben harmonis yu?" tanya Cemplon penasaran.
"Gini Plon tak bisiki ya resepe ben rumah tanggane ayem tentrem"
yu Mur berbisik yang bikin Cemplon tambah penasaran.
"Opo yu, ndang bilang aku sudah nggak sabar yu" jawab Cemplon kemudian.
"Dengar baik-baik ya, resep biar rumah tangga ayem dan harmonis ki kudu pinter merem melek" ucap yu Mur sambil mengerdipkan kedua matanya.
"Merem melek..? merem melek gimana maksudnya yu? rasah aneh-aneh lho yu" tanya Cemplon dg curiga
"Lhayo tenane kaya gitu. Biar keluarga jd sakinah mawadah dan warohmah itu pasangan suami dan istri harus pinter merem melek. Miisale ya Plon klo istri lihat tetangga yg punya perhiasan mewah sedangkan suami nggak bakal kuat belikan, ya kudune si istri merem ora usah mikirke perhiasan yang nggak mungkin untuk dimiliki. Kalau kamu tetep buka matamu, trus pulang kerumah nemuin bojomu njuk kamu kata-katain, dadi bikin rame. Tapi melekno mripat lan hatimu kalau kamu ketemu orang yang lebih sengsara dibandingkan kamu, ben muncul rasa syukurmu" jelas yu Mur.
"Si Galuh itu, suaminya nggak kerja karena di PHK, tapi lihato dia nggak pernah ngeluh kesana kemari, wajahnya tetep semringah walau anaknya semrintil cilik-cilik. Itu namanya si Galuh bisa merem melek, merem dengan kekurangan suaminya yg belum bisa carikan nafkah karena cari kerja jaman sekarang memang susah. Perempuan lebih banyak dibutuhkan didunia kerja, bagi laki-laki, mengalahkan perempuan dalam persaingan kerja itu tidak mudah Plon, wanita itu menang segalanya. Wanita itu tutur katanya lembut, sikapnya ramah, penampilannya menarik, gesit, lincah, rajin, susaaah mau kalahkan wanita dalam persaingan kerja. Makane Galuh berusaha merem dan memaklumi keadaan suaminya dan mengajak suaminya untuk berjuang bersama" tambah yu Mur kemudian.
"Iya sih yu, aku memang kurang pinter merem melek, dadine mripatku sering kelilipan" ucap Cempon nyengir
"Lha gene ngerti, mripat aja perlu merem melek untuk mempertahankan kesehatannya, apa lagi dalam kehidupan ini, kita juga harus pinter merem melekkan pikiran kita biar waras otak kita" kata yu Mur
"Hooh yuu, aku paham, mengko bojoku tak kasih tau juga biar pinter merem melek, enggak cuman aku aja to yo sing kudu pinter merem melek" ucap Cemplon setengah nggak terima
"Lha arep kamu kandani opo Plon bojomu?" selidik yu Mur
"Mau tak kandane gini yu.. kang sampean wis duwe aku, yen sampean ndelok wong wedok yang lebih cantik dari aku, walaupun jarang kau temui yang lebih cantik dari aku, merem kang, tundukno pandanganmu mergane itu bahaya gede kang, titenono yo kang nak nganti sampean plirak plirik, heeeeh uawas tak jiwit cuiliiiik menthik" ucap Cemplon bak artis yg lagi akting
"Orasah ngegas nak ngomong Plon, mengerikan"
"Yu kok kaya bau gosong ya yu?" tanya Cemplon
"Ha lha embuh, aku nggak masak kok" jawab yu Mur
"Eh sek yu, jangan-jangan tempatku yu?" ucap Cempon sambil mengingat-ingat
"Lha iyo paling Plon"
"Wo iyo je yu, aku ki mau nggodong wedang yu, nak nganti mambu gosong gini berarti asat ki, waduuuh, wis mengko sambung meneh yo yu" ucap Cemplon sambil njrantal
"Cemplooooon... Cemplon, bangeten tenan"

Jogja, 5 November 2019

Cerita fiksi ini pernah dipublish disini

Post a Comment

1 Comments

Terimakasih telah berkunjung, silahkan menulis komentar yang sopan